Modulair voetschakelaarsysteem voor de OK

steute Meditec presenteert op de Medica een nieuwe serie voetschakelaars, welke zich kenmerken door hun modulaire ontwerp. De behuizing van de MFS-MED GP712-serie kan met uiteenlopende bedieningselementen worden uitgerust. Men kan kiezen tussen pedalen, knoppen, tuimelschakelaars en joypads. Het aantal bedieningselementen is ook variabel.

Bij de ontwikkeling van het nieuwe multifunctionele voetschakelaarsysteem hechtten de ontwerpers veel waarde aan ergonomie en bruikbaarheid. De bedieningssystemen zijn handig in het gebruik. Daaraan draagt het platte ontwerp van de behuizing evenzeer bij als de goede voelbare terugkoppeling van de nieuw ontwikkelde tuimelschakelaars en joypads. Een optionele beugel maakt de optimale positionering van het schakelsysteem gemakkelijker.

Een ander belangrijk kenmerk is het hygiënische ontwerp. De schakelaars zijn heel gemakkelijk schoon te maken. Siliconenmanchetten sluiten de behuizing van de omgeving af (beschermingsklasse IP X8). Alle functies kunnen redundant worden geïmplementeerd - dit zorgt voor maximale bedrijfsveiligheid.

Het modulaire ontwerp met een uniforme behuizing in klantspecifieke uitvoering creëert de voorwaarden voor gunstige kosten en een snelle beschikbaarheid met tegelijk een hoge kwaliteit en betrouwbaarheid.

Met de MFS-MED GP712-serie, die op de Medica voor de eerste maal zal worden gepresenteerd, heeft Steute Meditec zijn aanbod aan besturingssystemen voor de medische technologie uitgebreid met een voetschakelaarsysteem dat zich tussen de series “Classic'’ (standaardapparaten uit het catalogusaanbod) en "Custom" (klantspecifieke bedieningssystemen voor medische apparaten) in bevindt.